Saturday, August 15, 2009

Seusai Forum Bicara Aqidah

Salam rindu dan sayang untuk sahabat yang dikasihi... Segala pujian bagi Allah SWT dan junjungan besar nabi Muhamad SAW.. Perjuangan sering acapkali diungkapkan oleh sesiapa.. Namun konsep dan ideologinya masih lagi belum dihadam penuh... Dalam apa-apa perbuatan kita, mesti ada sikap perjuangan berterusan.. Anda setuju? Bagi saya, itulah perkara yang penting.. Contohlah, nak main bola sepak pun kena perjuangan, main muzik pun kena ada perjuangan kan? Bahkan pula, dalam kerja islam pun kena ada perjuangan... Sebenarnya saya tulis pasal aqidah... Dah terpesong pasal perjuangan.. Aishh, jangan silap, nak dapat aqidah yang kukuh kenalah ada perjuangan jugak kan? Tadi saya dan beberapa rakan pergi ke forum bicara aqidah, banyak input saya dapat simpulkan.. Pertamanya saya bersyukur dan berbangga dengan rakan saya, sanggup datang ke forum walaupun dalam hati diorang ada banyak nak kena setel lagi.. Biasalah budak kolej 10 ataupun budak engineering, banyak assignment perlu setel... Tapi saya tetap 'tabik spring' kat budak first year sanggup datang ke forum macam tu.. Kepada rakan seangkatan dengan saya ribuan terima kasih kerana sudi datang temani diri yang lemah ini... Kepada Ahmad, 'tabik spring' jugak, berani bawak moto walaupun tak lesen moto, hehehehe. Ingatkan tak berani dengan pak guard, rupanya lebih berani dari aku.. Ishh, ni yang tercabar.. Aduhhh, tersasar dengan tajuk lagi... ok lah.. Apa yang saya dapat simpulkan dari forum... Aqidah merupakan sebagai tali kita dengan pencipta... Siapa pencipta kita, Sudah tentu Allah... Cara mana kita "ikat" dengan Dia? Sudah tentu agama Islam (Takbir!!!). Bukan agama lain seperti agama buatan manusia( contohnya, buddha,hindu,sikhism) .. Tapi agama kristian ada hubungan dengan Allah ka? Aishh, ni yang musykil nih... Agama sebelum islam pun ada "tali" dengan Allah( agama samawi), cuma agama kristian sekarang nihh, dan terpesong akidah, kerana menganggap "jesus" tu sebagai Tuhan.. Pelik betullah aku nih, anggap jesus sebagai tuhan.. Jesus tu pesuruh Allah... Issh, 'depa' wat pening kepala... Urrm, ahmad( nak puji cikit, dia dah setel forum menanti ramadhan, happy lah tu) ni kacau aku nak post blog, hilang abis idea.. tak palah nanti aku sambung len... K salam perjuangan sahabat sekalian... Akhir kalam, jom gi surau ramai2.